Persondatapolitik

Begravelses Service ApS
Smallegade 38b
2000 Frederiksberg
Tlf. 70 11 24 07
E-mail: info@bse.dk
Web: bse.dk
CVR: 25 06 54 25

DINE RETTIGHEDER

Efter persondataloven har personer, der registreres, nogle rettigheder. Det betyder, at du har nogle rettigheder, fordi vi har registreret oplysninger om dig i vores IT-system. Du kan læse mere om disse rettigheder her.

  • Du har nogle rettigheder i forbindelse med vores sagsbehandling, fordi den i meget vidt omfang foregår elektronisk:
  • Du har ret til at få at vide, at vi har samlet oplysninger om dig og gemt dem i vores IT-system. 
  • Du har ret til at få at vide, hvilke oplysninger om dig vi har samlet og brugt i vores sagsbehandling, og du har ret til at se oplysningerne. 
  • Du har ret til at bede om, at vi retter eller sletter oplysninger, hvis du mener, de fx er forkerte eller giver et forkert indtryk. Og vi har pligt til at tage stilling til din anmodning. 

SÅDAN ARBEJDER VI

Første gang vi modtager henvendelse fra dig registrerer vi:

  • Afdødes navn
  • Afdødes CPR-nummer
  • Afdødes adresse
  • Afdødes ægteskabelige status
  • Afdødes medlemskab af Folkekirken
  • Dit navn
  • Dit CPR-nummer
  • Din adresse
  • Dit telefonnummer
  • Din Email

 

Ovenstående oplysninger registreres i vores elektroniske sagsbehandlingssystem. Vi opbevarer disse oplysninger i vores elektroniske sagssystem, således at vi i fremtiden kan hjælpe dig bedst muligt i forbindelse med planlægning af begravelse af et familiemedlem. Såfremt du ønsker det, slettes dine personlige oplysninger 5 år efter at forløbet er afsluttet, således at vi kan overholde SKAT’s dokumentationskrav i henhold til regnskabsloven.

Du skal vide at dine personoplysninger ikke deles/videregives uden gældende fuldmagt/samtykke fra dig.

Afhængigt af forløbet for bisættelsen og evt. behandling af dødsboet efterfølgende, kan det være at vi har brug for flere oplysninger end dem, vi modtager ved første henvendelse.

Vi kan ligeledes, med dit samtykke i form af en fuldmagt, indhente yderligere oplysninger hos myndighederne (Skat, personregistreringsmyndighed, kommune etc.) og private virksomheder (bank, forsikringsselskab, udlejningsselskab etc) såfremt dette er nødvendigt i forbindelse med planlægning af forløbet for begravelsen og behandling af dødsboet. Såfremt du ønsker det sender vi dig en kopi af myndighedernes svar og giver dig mulighed for at kommentere dem.

På din forespørgsel, vil vil slette eller anonymisere dine personlige oplysninger, således at disse ikke kan identificere dig, men mindre at vi af lovmæssige årsager er pålagt at opbevare din personoplysninger, så som:

  • Din sag er ikke færdigbehandlet, pga. f.eks. igangværende ekspedition ved skifteretten, ikke-betalte ydelser, etc.
  • Vi er pålagt at opbevare oplysninger af skatte- revisionsmæssige årsager

Du skal vide at alle Begravelses Services ansatte har tavshedspligt.

Begravelses Service har ligeledes en databehandleraftale med alle vores leverandører, der sikrer at vi til en hver tid overholder den gældende lov om opbevaring af personfølsomme data i ifølge EU Persondataforordningen af 2018 (GDPR).

Ligeledes foregår al kommunikation der indeholder personfølsomme data, med myndigheder og leverandører (krematorium, kirkegård, etc.) via kryptering (ssl/tls).

Persondatapolitiken er senest opdateret den 24. maj 2018